Back to Top

Sim Only opzeggen

Hoe je je Sim Only abonnement opzegt hangt af van je situatie. Wil je voor je huidige 06-nummer géén nieuw mobiel abonnement hebben (Sim Only of met toestel) bij dezelfde of een andere provider? Zeg dan direct op bij de provider, via de website van de provider zelf, of via de klantenservice van je provider.

Wil je wél verder in een nieuw mobiel abonnement bij je huidige of een andere provider? Kies in dat geval een abonnement (met of zonder toestel) uit, via één van de vergelijkers hieronder. Je (nieuwe) provider regelt dan de opzegging van je oude / huidige abonnement, je hoeft je huidige provider dan zelf niet te informeren. En je kunt je huidige 06 nummer dan gewoon behouden als je dat wenst.

Zeg je Sim Only abonnement op bij T-Mobile

Wil je stoppen bij T-Mobile? Regel dan je opzegging van je sim only via T-Mobile zelf of door een nieuw abonnement af te sluiten bij T-Mobile of een andere provider. Je kunt opzeggen zodra je contract is afgelopen, met een opzegtermijn van 1 maand. Opzeggen kan via de klantenservice, per post, of via de website (middels een formulier).

Zeg je Sim Only op bij T-Mobile

Zeg je Sim Only abonnement op bij Tele2

Maandelijks opzegbare mobiele abonnementen kun je altijd opzeggen, aangezien de minimale looptijd van zo’n abonnement 1 maand is. Voor abonnementen met een bepaalde looptijd geldt dat de opzegging pas wordt doorgevoerd aan het einde van de looptijd. De opzegtermijn bedraagt 1 maand. De klantenservice van Tele2 kan je er meer over vertellen.

Zelf opzeggen bij Tele2 is niet nodig als je een nieuw mobiel abonnement afsluit bij Tele2 of een andere provider, in het laatste geval kan de nieuwe provider de opzegging bij Tele2 regelen.

Zeg je Sim Only op bij Tele2

Zeg je Sim Only abonnement op bij Vodafone

Direct je abonnement opzeggen bij Vodafone is mogelijk. Je kunt opzeggen met nummerbehoud en zonder nummerbehoud. Als je Sim Only op wilt zeggen zonder behoud van je huidige 06-nummer, dan kun je direct opzeggen door in te loggen op My Vodafone. Wil je opzeggen, maar wel je huidige 06 nummer behouden? Sluit dan een nieuw abonnement af (bij Vodafone of een andere provider). De einddatum van je contract vind je overigens ook in My Vodafone, op de Vodafone website.

Zeg je Sim Only op bij Vodafone

Zeg je Sim Only abonnement op bij KPN

Opzeggen bij KPN kan met inachtneming van de opzegtermijn van 1 maand. Dit geldt zowel voor mobiele abonnementen met een looptijd van 1 jaar als met 2 jaar.

Sluit je een nieuw mobiel abonnement af (met toestel of Sim Only), dan is direct opzeggen bij KPN niet nodig. Een nieuw abonnement afsluiten, bij welke provider dan ook, is voldoende.

Zeg je Sim Only op bij KPN

Zeg je Sim Only abonnement op bij BEN

Bij BEN heb je net als bij veel andere providers een opzegtermijn van 1 maand. Heb je een 2-jarig BEN (SIM Only) abonnement? Dan kun je pas na 2 jaar stoppen met het abonnement. Voor de einddatum van je 2-jarige contract stoppen is ook mogelijk, maar daarvoor heeft BEN aparte regels (zie de website van deze provider).

Opzeggen bij BEN is niet nodig als je wil verlengen bij BEN in een ander abonnement, of verder wil bij een andere provider, met een nieuwe Sim Only of juist met een abonnement met toestel. In dat geval kun je gewoon een nieuw abonnement afsluiten. BEN regelt dat de omzetting van je oude contract naar je nieuwe contract (als je bij BEN blijft), en in het geval je overstapt naar een mobiel abonnement bij een andere provider, dan regelt de nieuwe provider de opzegging bij BEN.

Zeg je Sim Only op bij BEN

Zeg je Sim Only abonnement op bij Hollandsnieuwe

Bij deze provider kun je al 60 dagen voor de einddatum van je contract je opzegging regelen. In dat geval stopt je abonnement op de einddatum. De opzegtermijn is 1 maand, net als bij andere providers. Ook bij Hollandsnieuwe net als Vodafone de mogelijkheid om een abonnement af te kopen.

Stap je over naar een abonnement bij een nieuwe provider of naar een ander, nieuw abonnement bij Hollandsnieuwe? Zeg dan niet zelf op, maar sluit gewoon een nieuw abonnement af (na vergelijken). Je kunt in dat geval je nummer behouden en je oude contract wordt automatisch beëindigd / omgezet.

Zeg je Sim Only op bij Hollandsnieuwe

Zeg je Sim Only abonnement op bij Youfone

Je sim only abonnement opzeggen bij Youfone, kan per post of via MyYoufone (via de website). Je kunt al vanaf twee maanden voor de einddatum opzeggen bij deze provider, dit ook met een opzegtermijn van precies één maand. Ga je verder bij een andere provider? Dan geldt dat je juist niet zelf moet opzeggen bij Youfone. Je nieuwe provider regelt de opzeggen dan voor je. Kies wel voor nummerbehoud bij het afsluiten van je nieuwe sim only abonnement, of je nieuwe abonnement met toestel.

Zeg je Sim Only op bij Youfone

Zeg je Sim Only abonnement op bij Simyo

Ga je verder bij een nieuwe provider, zeg dan niet zelf op als je op dit moment een sim only hebt lopen bij Simyo, omdat je nieuwe provider dit kan regelen voor je zodra je daar een nieuw abonnement afsluit. Wil je niet verder bij een andere provider, en ook niet verlengen bij Simyo, kijk dan even op de website van Simyo zelf, onder je account (Mijn Simyo). Je kunt opzegging dan gemakkelijk zelf regelen. Bedenk wel dat als je je abonnement zelf opzegt bij Simyo, dat je dan niet verder kunt met je huidige 06-nummer, ook later niet. Deze gaat namelijk verloren bij een opzegging. Je kunt je huidige 06-nummer alleen behouden als je verlengt bij Simyo, of als je overstapt naar een andere provider, en bij nummerbehoud ‘ja’ aangeeft.

Zeg je Sim Only op bij Simyo

Zeg je Sim Only abonnement op bij Simpel.nl

Als je je huidige mobiele nummer niet wilt behouden, dan kun je rechtstreeks bij Simpel.nl opzeggen. Na het opzeggen van je Sim Only abonnement, ontvang je een bevestiging van de provider. Wel je huidige 06 behouden? Verleng dan in een nieuw abonnement bij Simpel, of stap over naar een nieuwe provider door een abonnement bij een andere provider af te sluiten, die de opzegging bij Simpel zonder jouw tussenkomst (automatisch) voor je regelt.

Zeg je Sim Only op bij Simpel.nl

Zeg je Sim Only abonnement op bij Lebara

Uiteraard kun je ook je Sim only bij Lebara opzeggen. De opzegtermijn is 1 maand, gerekend vanaf de eerste dag van de maand. Zeg je bijvoorbeeld op 16 juni op, dan loopt je abonnement nog door tot 31 juli. Zelf opzeggen is ook bij Lebara niet nodig als je verlengt bij deze provider in een nieuw abonnement (ongeacht het soort abonnement), en ook is zelf opzeggen niet nodig als je overstapt naar een willekeurig abonnement bij een andere telecomprovider. In het laatste geval regelt je nieuwe provider de opzegging van je huidige Lebara abonnement.

Zeg je Sim Only op bij Lebara

Zeg je Sim Only abonnement op bij Robin Mobile

Aangezien Robin Mobile alleen maandabonnementen biedt je kun je altijd snel opzeggen bij deze provider. Zelf opzeggen is niet nodig als je bij Robin Mobile wilt wisselen van abonnement, dus naar een andere abonnementsvorm, en ook niet als je naar één van de andere telecomproviders wilt overstappen.

Zeg je Sim Only op bij Robin Mobile

© Copyright 2009 - 2024 AndroidToestel.nl - www.androidtoestel.nl | Realisatie: AASHQ